.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

در این آموزش فتوشاپ یاد خواهید گرفت که چگونه یک توپ که با سوراخ هایی همراه است را طوری نشان دهید که انگار از آن نور به بیرون پرتاب می کند. فرمت آموزش pdf است و برای اجرا باید نرم افزار ادوبی ریدر را داشته باشید.

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش , فتوشاپ , ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : توحید
ت : یک شنبه 23 بهمن 1390
.

آموزش ادغام صورت و آتش به نظر من یک آموزش بسیار جالب آموزنده و بسیار کارآمد می باشد که برای این پست برای کاربران تک تمپ در نظر گرفته ام. دو تصویر استفاده شده در آموزش همراه با آموزش قرار داده شده است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش , فتوشاپ , ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : توحید
ت : یک شنبه 23 بهمن 1390
.

در آموزش امروز به مبحث تغییر رنگ پرداخته شده است . در این آموزش به طرز چگونگی تغییر رنگ ماشین پرداخته ایم که یک تکنیک بسیار کارا ، جالب و مهیج به شمار می رود. برای دیدن اموزش به ادامه مطلب بروید.

 

برای شروع کار ابتدا عکس را در محیط کار فتوشاپ باز کنید. سپس ابزار Lasso را به حالت انتخاب در آورید.

با ابزار Lasso قسمتهایی را که قصد رنگ کردن آن را داریم انتخاب می کنیم.

 

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+j یک کپی از لایه انتخابی می سازیم

لایه کپی را به حالت انتخاب نگه دارید و با نگه داشتن دکمه Ctrl و کلیک چپ روی لایه ماشین یک بار دیگه انتخاب می شود

ابزار Brush را انتخاب می کنیم و ماشین را به صورت زیر رنگ می کنیم

در حالی که لایه کپی فعال است حالت لایه را روی Hue تنظیم می کنیم

حالا Opacity را تا جایی کم می کنیم که رنگ روی ماشین بشیند در این جا بر روی ۶۵ قرار دارد

پایان روش اول

 

 

منبع : تك تمپ



:: موضوعات مرتبط: آموزش , فتوشاپ , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : توحید
ت : یک شنبه 23 بهمن 1390
.

سلام، یکی از دوستان در قسمت نظرات خواسته بودند که آموزش بدم که چطوری می شه در فتوشاپ تصویر سوخته ایجاد کرد. امروز می خوام به همین موضوع بپردازم. امیدوارم خوشتون بیاد…

Burned photo-TakTemp

برای دیدن آموزش به ادامه مطلب برین…

 

تصویر خودتون رو بار گذاری کنید. من این تصویر رو انتخاب کردم.

burned-photo-0

 برای اینکه به تصویر جلوه قدیمی بدیم از این تصویر استفاده می کنیم. تصویر رو در فتوشاپ باز کنید و عکس اصلی مون رو در یک لایه جدید روی اون کپی کنید.

burned-photo-05

 حالا به Image>Adjustment>Desaturate برین تا تصویرمون سیاه سفید بشه و بعد Layer Mode لایه رو به Luminosity تغییر بدین.

burned-photo-1

روی عکستون دابل کلیک کنید تا به یک لایه تبدیل بشه.

burned-photo-2

با استفاده از ابزار Rectangular Marquee یه انتخاب مثل شکل زیر ایجاد کنید.

burned-photo-3

 به Select>Save Selection بروید و در کادر باز شده نام new  رو به جای Name بزنید و روی دکمه OK کلیک کنید. انتخابتون رو لغو کنید و به پالت Channel برین و روی کانال new کلیک کنید. سپس فیلتر Filter>Distort>Wave رو روی کانالمون با تنظیمات زیر اعمال کنید.

burned-photo-41

نتیجه رو می بینید.

burned-photo-51

 به پالت Layer برین و روی لایه عکس کلیک کنید. فرمان Load Selection رو از منوی Select انتخاب کنید و در کادری که باز می شه Ok رو بزنید. (دقت کنید که در کادر Channel کانال new انتخاب شده باشه.)

burned-photo-61

 با استفاده از کلیدهای Ctrl + Shift + I انتخاب خودتون رو وارونه کنید.

burned-photo-71

 با استفاده از دکمه Delete لایه عکس رو در ناحیه انتخاب شده حذف کنید.
انتخاب رو لغو کنید.

burned-photo-81

 به عکسمون جلوه های زیر رو با تنظیمات زیر اعمال کنید.

 

 

 

 

 

burned-photo-91

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

burned-photo-101

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

burned-photo-111

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

تصویر ما آمادست.

Burned photo-TakTemp



:: موضوعات مرتبط: آموزش , فتوشاپ , ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : توحید
ت : شنبه 22 بهمن 1390
.
نوشته آتشین

بعد از مدت ها وقت کردم یه چیزی براتون بنویسم. آموزش جالب و کاربردی است که فرا میگرید چگونه حالت اتشین به نوشته ها یتان اضافه کنید.

 

ادامه مطلب ...

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش , فتوشاپ , ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : توحید
ت : شنبه 22 بهمن 1390

آموزش در ادامه ...

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
ن : توحید
ت : جمعه 13 آبان 1390

بازیابی سیستم عامل ویندوز xp من تقریبا در حدود دو سال پیش پستی با عنوان " ویندوز xp اجرا نمی شود " را آموزش دادم . موضوع اون پست مربوط به بروز مشکل در بوت و اجرا نشدن سیستم عامل ویندوز XP بود که با ابزار بسیار مفید ‘last know good configuration file’ به راحتی این مشکل برطرف می شد . اما در برخی موارد این ابزار توانایی لازم برای بر طرف کردن این مشکل را ندارد یعنی شما هرچه قدر هم این ابزار را استفاده کنید ویندوز ایکس پی اجرا نمی شود و همچنان مشکل بوت ویندوز ایکس پی وجود دارد و در این شرایط متاسفانه Safe mode هم از کار می افتد و امکان دسترسی به اطلاعات داخل هارد وجود ندارد . دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می شود که از جمله : فعال شدن صفحه آبی مرگ - بروز مشکل در فایل های DLL یا (Dynamic-link library ) – بروز مشکل در فایل boot.ini و بروز مشکل در فایل های سیستمی . من فکر کنم خیلی از کاربران ویندوز وقتی با چنین مشکلی مواجه می شوند ویندوز خودشون را دوباره نصب می کنند که این کار ممکن است باغث بروز یک مشکل شود و آن فرمت شدن اطلاعات داخل درایوی که ویندوز بروی آن نصب است و از طرفی باعث اتلاف وقت هم می شود اما این مشکل با یک یا دو دستور بسیار ساده در Recovery Console و در کوتاه ترین زمان ممکن به راحتی قابل حل شدن می باشد و نیازی به نصب مجدد ویندوز XP نیست .

برای برطرف کردن این مشکل کامپیوتر را راه اندازی مجدد ( Restart ) کنید و سیستم را از طریق سی دی نصب ویندوز XP بوت کنید .
بعد از ظاهر شدن تصویر زیر دکمه R را فشار دهید تا وارد بخش XP Recovery Console شوید .

Recovery Console

بعد از باز شدن پنجره مربوطه دستور CHKDSK /R را تایپ کنید و دکمه Enter را فشار دهید ( کمی صبر کنید تا عمل بازیابی و تعمیر ویندوز به پایان برسد ) . بعد از این کار و وقتی عمل Disk Checkup به اتمام رسید ٬ دستور BOOTCFG را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید تا هر گونه مشکلی از طرف فایل boot.ini بر طرف شود .
بعد از این کار کامپیوتر را یکبار راه اندازی مجدد کنید و دکمه F8 را نگه دارید تا پنجره Windows Advance Menu باز شود در این پنجره ابزار last know good configuration را انتخاب و کلید اینتر را فشار دهید . بعد از انجام مراحل بالا ویندوز به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی اجرا می شود .

منبع : www.MPcomputer.ir



:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : توحید
ت : پنج شنبه 12 آبان 1390
.

آموزش کامپیوتر و نرم افزار - کنترل صدا در ویندوز
ویستا ( vista )مایکروسافت قابلیت های بسیار جدیدی برای سیستم عامل ویندوز ویستا قرار داده است که یک نمونه از این قابلیت های جالب و مفید در مورد Vista Disk Manager می باشد که این ابزار را قبلا آموزش داده بودم و امروز قصد دارم قابلیت جدید دیگری که در قسمت کنترل صدای ویندوز ویستا قرار داده شده است نیز معرفی کنم . توسط قابلیت های جدیدی که در قسمت کنترل ویندوز ویستا قرار داده شده است می توان به طور جداگانه میزان صدای نرم افزار هایی که با صدا در ارتباط هستند را تغییر داد . به عنوان مثال در ویندوز ایکس پی ( XP ) کاربر این سیستم عامل مجبور است در کنار گوش دادن به موسیقی و موزیک به صدای های ناشی از کلیک و بسیاری از صداهای پس زمینه ویندوز نیز گوش بدهند و هیچ گونه کنترلی بروی این گونه صدا ها وجود ندارد در حالی که این مشکل در ویندوز ویستا بر طرف شده است و کاربر به راحتی می تواند به طور جداگانه کنترل کاملی بروی صدا های پس زمینه ویندوز ، اینترنت اکسپلورر ، ویندوز مدیا پلیر و ..... داشته باشد .

برای دسترسی به بخش Volume control بروی آیکون صدا واقع در نوار وظیفه ( Taskbar ) کلیک راست کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Open Volume control کلیک کنید تا پنجره Volume باز شود . این پنجره به دو بخش تقسیم شده است بخش Main Volume که کاملا مشابه Volume control  ویندوز xp می باشد و بخش applications برای کنترل صدای نرم افزار های مختلف می باشد . به عنوان مثال من تصمیم دارم فقط صدای ویندوز مدیا پلیر در حداکثر مقدار خود باشد و سایر صداهای ویندوز قطع باشد برای این کار مطابق تصویر زیر این کار را به راحتی انجام می دهم .

در این
تصویر صدای پس زمینه ویندوز - اینترنت اکسپلورر و نرم افزار وینپ قطع و فقط
صدا از طریق نرم افزار ویندوز مدیا قابل پخش می باشد .

منبع : www.MPcomputer.ir



:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : توحید
ت : پنج شنبه 12 آبان 1390
.

 

MPcomputer - آشنایی با نرم افزار STROKEITامروز قصد دارم نرم افزار بسیار مفیدی را به دوستان معرفی کنم که شاید خیلی از دوستان با این نرم افزار و قابلیت بسیار خوب آن آشنا نیستند. نرم افزار رایگان StrokeIt یک نرم افزار بسیار کوچک ( با حجم 136 کیلو بایت !!) اما بسیار جذاب و دارای قابلیتی بسیار عالی می باشد . این نرم افزار به شما این اجازه را می دهد که با استفاده از حرکات مختلف اشاره گر موس برنامه های را در داخل کامپیوتر خود کنترل کنید . این نرم افزار به طور پیش فرض بالغ بر 50 نوع حرکت موس را می شناسد و این قابلیت را دارد که حرکت های جدید نیز به این نرم افزار توسط کاربر اضافه شود . نکته قابل توجه در این نرم افزار این میباشد که قابل نصب بروی کلیه ورژن های ویندوز ( ویندوز 95 تا ویندوز 7 ) می باشد . تقریبا نزدیک به دو ماه است که از این نرم افزار اسفاده می کنم و کار کردن با ویندوز با استفاده از این نرم افزار برای من بسیار راحت تر شده به عنوان مثال به جای کلیک برای بروی آیکون مرورگر اینترنت اکسپلورر فقط کافی حرف W را با استفاده از موس بکشم یا به جای استفاده از دکمه های Back و Forward در در سیستم عامل ویندوز و مرورگر اینترنت کافیست موس را به سمت راست و یا چپ بکشم تا به صفحه قبل و یا بعد بروم یا حتی در نرم افزار هایی همچون فتوشاپ ، آفیس ، اتوکد و ... به جای کلیک بروی دکمه Undo حرف U را با موس می کشم . به نظر خودم استفاده از این نرم افزار در کنار سیستم عامل ویندوز باعث می شود که راحت تر و سریع تر برنامه ها را کنترل و اجرا کنیم و نصب این نرم افزار را به کلیه دوستان پیشنهاد می کنم .

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: آموزش , نرم افزار (دانلود)+ فروش , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : توحید
ت : دو شنبه 9 آبان 1390

 

نحوه ساخت یک فلش مموری قابل بوت (  Bootable USB  ) یکی از راه های بسیار مناسب برای نصب سیستم عامل های مختلف (operating systems ) بروی برخی از کامپیوتر ها  ( مانند نت بوک ها ( Netbook ) که فاقد دیسک خوان DVD و CD می باشند ) استفاده از حافظه های جانبی مانند فلش مموری ها ( Flash memory ) می باشد. در حالت عادی اگر یک کاربر کامپیوتر کلیه محتویات دی وی دی نصب ویندوز ویستا یا هر سیستم عامل دیگری را در داخل یک فلش مموری بریزد نمی تواند از این فلش مموری برای نصب سیستم عامل بروی کامپیوتری که سیستم عامل ندارد استفاده کند زیرا این حافظه جانبی قابلیت بوت شدن را ندارد . خوشبختانه با استفاده از برنامه Command Prompt سیستم عامل ویندوز ویستا و ویندوز هفت به راحتی و بدون نیاز به نرم افزار های جانبی ، دوستان می توانند یک فلش مموری قابل بوت بسازند و بعد از ساختن فلش مموری قابل بوت محتویات سی دی و یا دی وی دی نصب سیستم عامل را بروی این فلش مموری کپی کنند و از آن برای نصب سیستم عامل استفاده کنند .


 


:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : توحید
ت : دو شنبه 9 آبان 1390

تعداد صفحات : 4
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد


موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی